Remed Etikhat, 2021 yılı Kurumsal Etik
Trendleri Raporu'nu yayımladı.
Raporda yer alan bilgilere göre, Remed
Etikhat'ı en çok perakende sektörü çalışanları kullanıyor; en fazla bildirim
ise 'çalışma saatleri ve izin hakları' konusunda alınıyor. Türkiye'nin en
itibarlı kurumlarına, kurumsal etik süreç danışmanlığı, etik hat ve raporlama
hizmetleri sunan Remed Etikhat, '2021 yılı Kurumsal Etik Trendleri Raporu'nu
yayınladı. Perakendeden üretime, hızlı tüketimden hizmet sektörüne çeşitli
kurumlardan iletilen bildirimlerin analizi sonucunda hazırlanan 2021 Kurumsal
Etik Trendleri Raporu, iş etiği alanında farkındalık yaratmayı, etik ve uyum
yönetim sürecinde şirketlere fayda sağlamayı amaçlıyor. Kurumsal Etik Trendleri
Raporu ile ilgili değerlendirmede bulunan Remed Etikhat Satış ve Satış Sonrası
Hizmetler Müdürü Begüm Akçal, Remed Etikhat'ı en çok perakende sektörü
çalışanlarının kullandığını, en fazla bildirim ise 'çalışma saatleri ve izin
hakları' konusunda alındığını söyledi.
Bildirimlerde
en çok telefon kullanılıyor
Akçal'ın verdiği bilgilere göre, rapor 2021
yılı boyunca Remed Etikhat'tan hizmet alan kurumların çalışanları,
tedarikçileri, bayileri ve acenteleri aracılığıyla yapılan bildirimler
sonucunda 4 temel başlık altında yayımlandı. 2021 yılında gerçekleştirilen bildirimlerde,
en çok kullanılan iletişim kanalı yüzde 45,05 ile telefon oldu. Telefon ile
yapılan bildirimleri, yüzde 36,4 ile web bildirimleri izlerken, yüzde 18,55 ile
e-posta bildirimleri üçüncü sırayı aldı. 2021 yılında alınan bildirimlerin konu
başlıklarında ilk sırayı yüzde 18,78 ile 'Çalışma Saatleri ve İzin Haklan'
alırken; 2'ncı sırayı yüzde 17,25 ile Ayrımcılık', 3'üncü sırayı yüzde 14,68
ile 'Psikolojik Taciz' aldı. Rapora göre en çok bildirim yapılan sektör yüzde
35,06 ile perakende sektörü olurken, onu yüzde 26,98 ile üretim sektörü izledi.
Aynı dönemde en az bildirim ise yüzde 8,13 ile grup şirket çalışanları
tarafından gerçekleştirildi. Yüzde 24,3'lük kesim kimliğini paylaşıyor. 2021
yılında bildirimde bulunanların yüzde 24,3'ünün kimliklerini açık bir şekilde
paylaştığını vurgulayan Akçal, geri kalan yüzde 75,7'ın ise kimlik bilgilerinin
anonim kalmasını tercih ettikleri belirtti. 2020 yılında olduğu gibi 2021
yılında da en fazla bildirimin perakende sektöründe yapıldığını vurgulayan
Akçal, perakende sektörünü ise sırasıyla üretim, hızlı tüketim, hizmet ve grup
şirketlerinin takip ettiğini belirtti. 2009'dan bu yana etik kültürünün
pekiştirilmesi için çalışıyor. Kurum içinde dürüstlük ve hesap verebilirlik
kültürünün teşvik edilmesi, iş hayatında etik dışı davranışların önlenmesi ve
etik kültürünün pekiştirilmesi amacıyla Remed Etikhat, 2009'dan bu yana
perakendeden hızlı tüketime, telekomünikasyondan üretime birçok sektörde çok
sayıda kuruma hizmet veriyor. Remed Assistance markası olan Remed Etikhat,
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ile uyumlu iş akışları çerçevesinde, hem
kurumların hem de paydaşların gizliliğini koruyarak, iş etiğine aykırı
davranışlara ilişkin bildirimleri tarafsız ve bağımsız şekilde bir araya
getirdiği Kurumsal Etik Trendleri Raporu'nu düzenli bir şekilde kamuoyu ile
paylaşıyor.