Pandemi ve Asistans Sektörü (Güven Aykaç Röportaj)

01 Nisan 2020

Sizce yaşanan pandemi, asistans sektörüne genel anlamda nasıl etki edecek? 

Öncelikle REMED ailesi adına sizlere, sigorta ve asistans sektörlerindeki değerli meslektaşlarıma sağlıklı günler dilerim.  Umarım normale döneceğimiz günler yakındır. 

Ne yazık ki pandeminin makro düzeyde ekonomik seviyede yol açtığı, yol açması beklenen hasarların uzun soluklu olmasını bekliyoruz. Salgın nedeniyle uygulanan, genel karantinanın dolaylı sonuçlarının, ekonomide talep düşüşüne yol açacağı ön görülüyor. Her sektörde yaşanan sorunlar, pandemi dolayısıyla asistans sektörünü de etkiliyor. Durum ile ilgili regülasyonlar dolayısıyla, devlet kontrolü artıyor ve asistans şirketleri müdahale alanları sınırlandırılıyor.  

Her tür araçla lokal ve uluslararası seyahat sayısı önemli ölçüde azaldığından, dünya çapında bazı branşların dosya sayılarında azalma görüyoruz. 

Tüm bu sorunlara rağmen, yüzbinlerce kahraman hizmet sağlayıcımız, Türkiye ve dünyanın her köşesinde hizmet vermeye devam ettiğini de söylemek istiyorum. Bu vesileyle hepsine özverili çalışmaları dolayısıyla teşekkür ederim. 

Bu gibi zorlu süreçlerde asistans hizmetleri nasıl önem kazanıyor?  

Her durumda olduğu gibi, pandemi zamanında da sorunla karşılaşıldığında ilk akla gelen asistans sistemleri. Resmî kurumların ülke bazında tanımladıkları çerçeveler içinde, bazen devlet kurumlarıyla el ele sorunların giderilmesi için geniş hizmet sağlayıcı ağı sonsuz enerjiyle çalışıyoruz.  

Özellikle farklı lokal regülasyonlar çerçevesinde, ülkelerde kalanların geri getirilmesi, sağlık durumlarına göre en iyi nakil yönteminin bulunması, cenaze nakilleri ve diğer tüm asistans konularında yüzün üzerinde ülkede neredeyse sıfır hatayla on binlerce hizmet verildi. 

Salgın başlangıcından bu yana neler yaşadınız?  

Yönetiminde olduğumuz dünyanın en yaygın asistans grubu IAG’nin ülke şirketleriyle temas halinde onlarca ülkeden müşterilerimize Türkiye ve dünyada gerekli desteği verdik. Her gün, ülkeler bazlı çalışmayı IAG ile gerçekleştiriyoruz. Müşterilerimizin güvende hissetmelerini sağlıyor, gerektiğinde acil müdahalelerini yapıyor ve muhtelif yöntemlerle ülkelerine dönmelerini sağlıyoruz.  

Yol, konut ve sağlık yardım hizmet sağlayıcı network’ümüzü durum ile ilgili sürekli bilgilendirdik. Bu özel durumda nasıl davranmaları konusunda güçlendirdik. Her branşta, bu özel duruma rağmen hizmet kalitemiz çok yüksek seviyede devam ediyor. 

Müşterilerinizle ilişkileriniz nasıl yürüyor? 

Kurumsal müşterilerimizle her an temas halindeyiz. Sadece sigortalılarının değil, personelinin, acentesinin ve hizmet sağlayıcılarının ihtiyaçlarında destek veriyoruz. Oluşan her sorunda, olaya özel çözümleri sigorta şirketlerimizle el ele yaratıyoruz.  

Remed olarak son dönemde yaşanan pandemi ile mücadelede şirket içi ve operasyonel süreçlerde hangi önlemleri uyguluyorsunuz? 

Yeni koronavirüs aniden ortaya çıkmasıyla bizlere hem organizasyonel hem yönetimsel olarak hazırlığın ne kadar önemli olduğunu bir kere daha hatırlattı. REMED olarak bizler, mücbir sebepler karşısında asistans hizmetlerimizi sürdürülebilirliğini sağlamak için, üç farklı alarm merkezimizin yanı sıra, uzaktan çalışabilmek için de test sürecini tamamladığımız alt yapı teknolojilerimizle zorlu durumlar için hazırlıklıydık ve bunun yararını gördük. 

İstanbul, Antalya ve diğer ülke ofis ve temsilciliklerimizde çalışanlarımız, tamamen evden hizmet vermeye başladılar. Bazı hizmetlerimizde yoğun talep artışına rağmen, şu ana kadar evden destek hizmetlerimiz kusursuz gidiyor.   

Her departman günlük toplantılarını belirlenen saatlerde sürdürüyor. Operasyon yöneticilerimiz hizmetin 7/24 kusursuz sağlanması için tüm ekibi online / real time gözlemliyorlar. REMED ailesi olarak yeni projelerimizi de proje ekiplerimiz tarafından geliştiriyoruz. Günlük online ilerleme toplantılarıyla pandemi dönemi sonrasına hazırlamayı hedefliyoruz. 

Remed, seyahat sigortaları asistans hizmetlerinde dünya çapında hizmet veren bir kurum. Son dönemlerde yaşanan olumsuz süreçler, Remed operasyonlarını nasıl etkiliyor? Hizmet süreçlerinizde nasıl farklılıklar yaşıyorsunuz? 

Her ülkede regülasyon değişikliklerini sürekli takip ediyor ve hizmetlerimizi bu değişime uygun düzenliyoruz. Bazen operasyon birkaç ülke ekipleriyle el ele götürülüyor. Bu dönemde diğer ülkelerdeki iş ortaklarımızla iletişim çok çok önemli. REMED, diğer asistans kurumlarına da 28 yıllık tecrübesiyle destek veriyor.  

Bu dönemde hemen her dosya, lokal veya uluslararası sınırlamalar dolayısıyla normal zamana göre çok daha karmaşık hale geliyor. 

Yurtiçi asistansa dair hizmet süreçlerimiz, yasal sınırlar dahilinde olağan akışında devam ediyor. Sokağa çıkma yasağı söz konusu olmadıkça hizmet süreçlerimizde herhangi bir değişiklik beklemiyoruz. Pandeminin, globalde gelişimini Tıbbi Kurulumuzla birlikte çok yakından takip ettiğimiz için, Türkiye’de ilk vaka açıklanmadan önce, uzaktan çalışma testlerimizi bitirmiştik. REMED olarak “Evde Kal” hareketini destekliyor hem ekip arkadaşlarımızın hem de toplum sağlığını tehlikeye atmamak adına, evden çalışma düzeninde hizmet veriyoruz. 

İlerleyen süreçlerde seyahat sigortalarını dünya çapında ne gibi değişiklikler bekliyor? 

Pandemi sonrası seyahat sigortaları yine tahtına oturacak, hatta penetrasyonu artacak. Birçok teknolojik destek seyahat asistans kapsamında verilecek. Yurt içi seyahatlerde de sigortalanma oranı yükselecek. Her ülkeden insanlar, seyahat sigortalarının nasıl önemli bir ihtiyaç olduğunu, formalite olmadığını anlıyorlar artık. Özellikle hasar durumunda, sağlık dışında kalan, seyahate dair masrafların karşılanmasının da öneminin anlaşıldığı bir dönemdeyiz. Pandemiden sonraki dönem, bizlere seyahat sigortalarının teminatlarının geliştirilmesi için de önemli bir fırsat sunacak. Örneğin, sadece turizm maksatlı seyahatlerin değil, aynı zamanda iş maksatlı seyahatlerin de bu dönemde yapılamamış olması bize bir fikir veriyor ve iş maksatlı seyahat sigortalarının ihtiyaç duyacağı farklı teminatlar üzerinde düşünmemizi sağlıyor. Sadece sağlık teminatlarının yeterli olmayacağı, geniş teminatlı sigorta paketlerinin önem kazanacağını söylemek yanlış olmayacak.  

Paydaşlarınıza ve okurlarımıza vermek istediğiniz mesajlar var mıdır? 

Dünya, çok zor bir dönemden geçiyor. Bu dönemin mümkün olan en az kayıpla atlatılması için hepimize büyük görevler düşüyor. Biz asistans şirketleri dünyanın her tarafında yolda, evde, hastanede, ofiste, karada, denizde, havada insanlara, müşterilerinize yardım için koşturuyoruz. Siz kendinizi ve ailelerinizi koruyun ve lütfen evde kalın.  

Mutluluklarla dolu sağlıklı günler diliyorum. 


Bilgi için: Hikmet Akşehirlioğlu, Remed Assistance Pazarlama Müdürü – hikmet.aksehirlioglu@remed.com.tr (0212 371 0700)