Sigorta ve Asistans Sektörü

01 Aralık 2020

Pandemi döneminde hangi asistans hizmetleri ön plana çıktı? Hangi hizmetler geri planda kaldı? 

Yaşamım boyunca tanık olmadığım çılgın bir dönem yaşamaktayız. Dilerim aşının hızla dağıtımı ve uygulanmasıyla, birbirimize doyasıya sarıldığımız güzel günlere geri döneriz.  

Dönem başlangıcında tüm dünya hazırlıksız yakalandı. İnsanlar ziyaret ettikleri ülkelerde mahsur kaldı, yerel kurallar ülkeden ülkeye farklılaştığından, müdahale ve nakil işlemleri zorlaştı. Tüm bu zorluklara rağmen REMED, Afganistan’dan Polonya’ya, Türkiye’den Afrika’nın sınırlı alt yapılı ülkelerine çeşitli coğrafyalarda çok başarılı operasyonlar gerçekleştirerek sigortalıları tedavi ettirip ülkelerine ulaştırdı.  

Yol yardım hizmetlerinde, mobilitenin azaldığı dönemlerde dosya sayısında da azalma görüldü. Konut yardım branşında, sigortalılarımız zorunlu olmayan ihtiyaçlarını ertelediler. REMED hizmet ağı, tüm sınırlamalara rağmen hijyen önlemlerini alarak üst düzey hizmetlerini sigortalılara ulaştırdı. Başta sağlık ağımız olmak üzere, Türkiye ve dünyanın her köşesindeki yüz binlerce hizmet sağlayıcımıza, hayatlarını ortaya koyarak bu dönemde kahramanca çalıştıkları için çok teşekkür ederim. 

REMED’in grup şirketleriyle on yıldır sektörde lider olduğu danışma ve uzaktan destek hizmetlerinde ise büyük patlama yaşandı. Özellikle medikal ve psikolojik destek hizmetlerimizde tüm hizmet ağımız gece gündüz müşterilerimize özveriyle hizmet verdi. Onların da hakkını ödeyemeyiz. Hastane ziyaretleri ve fiziksel yakınlık gerektiren aktivitelerin azaldığından çoğu insan bu tür uzaktan hizmetlere yöneldi.  

2021 yılında rekabet hangi hizmetlerde yoğunlaşacak? 

Şu anda sigorta ve otomotiv sektörlerinde yol yardım hizmetleri penetrasyonu % 100. Bu branşta, teknoloji geliştirebilen asistans şirketleri öne çıkacak. Bir araç hasarında sigortalı, asistans, ikame araç, devam aramaları, hasar ihbar çağrıları ve ödeme ile ilgili aramalar gibi birçok arama yapma durumunda kalıyor. Bu sayı bazen 10’un üzerine çıkıyor. Bu süreçler kesinlikle teknoloji kullanarak basitleştirilmeli. Bizler, değerli sigorta şirketleri yöneticilerimizle bu yönde birçok proje geliştiriyoruz. 

Araçlar, evler, seyahatler olduğu sürece asistans ihtiyacı artarak devam edecek. Bunların yanında uzaktan dijital ortamda verilen destek hizmetleri daha da değer kazanacak. REMED, 2 milyondan fazla kullanıcıya on yıldır verdiği ve lider olduğu bu tür hizmetleri teknoloji ile birleştirerek biraz daha öne çıkacak. 

Türk sigorta ve asistans sektörlerinde 2021 yılında büyüme sürecek mi? Pandemi etkilerinden sektör 2021’de kurtulur mu? Yıl sonu büyüme tahmininiz nedir? 

Sağlık sigortalarının önemi bu dönemde çok daha fazla insan tarafından algılandı. Özellikle tamamlayıcı sağlık sigortalarında ciddi artışlar bekliyorum.  

Lokomotif branşlarımızdan kaskoda gelişim, devletin ekonomi politikalarıyla paralel gidecek. Şu anda yeni araç satışları neredeyse iki katına çıkan fiyatlarla azalma trendine girmiş durumda. İkinci elde de ciddi fiyat artışları izliyoruz. Kısmi veya tamamen ithal girdisi olan otomotiv sektörümüz mevcut kurlarla fiyat indirimi yapamıyor.  

Bir başka faktör, ailelerin bütçelerinden sigortaya ayırdıkları payın, ekonomik zorluklar dolayısıyla azalma trendine girmesi. İhtiyaçlar sıralamasında ne yazık ki gelişmiş ülkelerin zaten çok altında olan sigorta harcaması, sektörümüzü negatif etkileyebilir. 

Pandeminin büyüttüğü krizin sonucu olarak işletmeler de sigorta yaptırmakta zorlanacaklar. Bu zorluklar birçok branşı etkileyecek. 

Tüm bu zorluklara rağmen, sigorta sektörümüzün değerli yöneticileri, dalgalı denizlerde gemiyi güvenli limanlara ulaştırmakta dünyanın en iyileri. Uzun yıllardır sektörün içindeyim ve buna benzer birçok krizden başarıyla çıktık. Yine öyle olacağına ve 2021 sonunda reel büyüme sağlayacağımıza eminim. Büyüme tahmini yapmak çok zor ve ekonomik politikalarla ilişkili.  

Asistans şirketlerinin gelirlerinin önemli bölümü sigorta sektöründen gelmekte. REMED gibi sigorta sektöründe güçlü varlığının yanında, birçok sektöre farklı hizmetler verebilen kurumların sektörel risklerini azaltma şansları çok daha fazla. 

REMED ASSISTANCE: 

Remed olarak Türk sigorta sektöründe kaç şirket ile çalışıyorsunuz? Bu sayı 2021’de artacak mı? 

Ülkemizdeki diğer değerli asistans şirketleriyle etik bir rekabet içindeyiz. Parçası olmaktan gurur duyduğumuz, çocuklarımıza onur duyarak anlattığımız bir sektördeyiz. Kızım Talya benim işimi “babamın elinde sihirli değnek var, insanlara mutluluk dağıtıyor” diye anlatırdı 4-5 yaşlarındayken. 

REMED grup şirketleri diğer değerli kurumlardan farklı olarak, 14 değerli sigorta şirketimizin yanında, bankacılıktan telekoma, FMCG’den hava yollarına birçok sektöre, sektörün en geniş ürün yelpazesiyle mükemmel hizmet veriyor. Bunun sonucunda da FORTUNE GLOBAL 500 listesindeki dünyanın dev kurumlarından % 20si REMED’e güveniyor ve yıllardır üst düzey hizmet alıyor. En mutlu olduğumuz anlar, diğer değerli asistans kurumlarıyla referans listelerimizi karşılaştırdığımız anlar. 

Hasar ve personel giderleriyle beraber, sigorta şirketlerimizin en büyük gider kalemlerinden biri asistans hizmetleri. Asistans sektörü olarak, bu giderleri teknolojiyi daha fazla kullanarak, işimizi daha verimli planlayarak sigorta sektörüyle el ele, iyi kontrol etmeliyiz. Bu kadar kaynak ayrılan bir sistemi, müşteri memnuniyetini zirveye eriştirme hedefiyle yönetmeliyiz. 

1993’ten bugüne değişik sektörlerde en kaliteli asistans hizmetini sunan REMED’in  insan odaklı asistans yaklaşımı, sigorta şirketlerimiz tarafından da öne çıkarılmaya başlandı. REMED’in deneyimli, uzman ekipleri, çalıştığımız kurumların sadece satın alma departmanlarıyla değil, ürün geliştirmeden hasara, pazarlamadan maliyet kontrolüne her departmanıyla proje geliştirerek, alışılmış asistans kalıplarının çok dışına çıkıyorlar ve asistans şirketinden beklentiyi yeniden tanımlıyorlar. Sektörde sadece fiyatla rekabetin sona ermesini hedefliyoruz ve bu yolda emin adımlarla ilerliyoruz. Çalıştığımız hemen hiç bir şirkette en düşük teklif bizim teklifimiz olmadı.  

Sigorta şirketlerimizin değerli yöneticilerini gece yataklarından kaldırmayan ve huzurlu uyumalarını sağlayan REMED asistans hizmetlerini sürdürmekten mutluyuz. 

Hedefimiz 2021 yılının sonunda %20’ye yakın bir Pazar payı, 2022 sonunda sektör liderliği. 180 REMED’li bu hedef için gece gündüz çalışıyor.  

REMED’in 2021 ve sonrasında yatırım planları nelerdir? 

REMED grup şirketlerinin sloganı “HAREKETE DEVAM”. Bu sloganımız hem müşterilerimizin mobilitesinin ve yaşam kalitesinin kesintiye uğramadan sürdürülmesi hedefini hem de REMED’in kurum felsefesini anlatıyor. Yatırımlarımız, teknoloji, hizmet çeşitliliği, insan kaynakları, entegrasyon ve dünyada yeni pazarlar yaratma ve kanal geliştirme/farklılaştırma noktalarında sürüyor.  

 2019’da tam 102 ülkede operasyon gerçekleştirdik. Sigorta sektöründe onlarca ülkede çok sayıda şirket REMED hizmetlerini kullanıyor. Bu yaygınlığı, sayısı artan uluslararası ekiplerle arttırıyoruz. 

Poliçe satışından hasara, yenilemeye kadar tüm süreçlerde sigorta şirketlerimizle sistem ve teknoloji geliştiriyoruz. Bu konuda da direkt bizim veya çalıştığımız şirketlerle ortak birçok projemiz var.  

Tüm bu projeler, Dr. Selçuk TİFTİK ve benimle beraber, başta Faruk ERTUĞ, Dr. Müslim ALİHAN, Dr. Nuri AZİZ, Dr. Tarık AÇIKALIN, Kemal BAYKAN ve sektörümüzün en tecrübeli yöneticileri kontrolünde uzman ekiplerimiz tarafından planlanıyor.  

Yol yardım, ikame araç, konut yardım sistemlerinden seyahat sigortalarına, sağlık hizmet paketlerinden destek hizmetlerine “game changer” olacak birçok projemizi titizlikle geliştiriyoruz. 

Hobileriniz ve ilgi alanlarınız hakkında bilgi verebilir misiniz? Müziği çok sevdiğiniz duyduk. Hangi tür müzik, sanatçı ve grupları dinliyorsunuz?  Enstrüman çalıyor musunuz? 

Müzik olmadan yaşanamayacağını düşünen insanlardanım. İlk dual pikabımdan bugüne müzik yaratan insanlara hayranım. Onlar bu dünyayı güzelleştiren melekler... 

Ne kadar artık her şey dijitale dönse de 4.000 CD ve az sayıda plak biriktirdim. Kızım elinde telefonuyla gelip, “baba senin bütün salonu kaplayan CD ve plakların 10000 kat fazlası bu telefonun içinde yer alıyor, artık ferahlatsan şu salonu” dese de eski sistemleri seviyorum. 

Müziğin her türü güzel, her tür müziğin harika örnekleri var. Memleketim Mardin’de kendi yaptığı enstrümanıyla ovaya karşı söyleyen çocuğun türküsü ile New Orleans’ta yaşlı sokak cazcılarının müziğinin apayrı tatları var. Gittiğim her şehir ve ülkede lokal müziği dinlemeyi seviyorum. 

Şu aralar İsveçli tromboncu Nils Landgren, İsrailli basçı Avishai Cohen ve Yasmin Levi, Fransız şair ve söz yazarı, Grands Corps Malade sahne adlı Fabien Marsaud, bir kaç orta güney tarafından Afrikalı grup ve İspanya’nın müzik tanrılarından Javier Limon dinlediklerim arasında biraz öne çıkanlar. 

Gurur duyduğum, müzik profesörü, caz bölümü başkanı bir kız kardeş ve her enstrümanı çalabilen bir erkek kardeşin abileri olarak maalesef bir enstrüman çalamadığımı itiraf etmek durumundayım.  

İşiniz dolayısıyla yurtdışına çok seyahat ettiğinizi biliyoruz. Bu deneyimlerinizden bahsedebilir misiniz? 

Senede 50’den fazla uçuş yaptığım, bir gün içinde, sabah iş kahvaltısından öğle toplantısına ve akşam iş yemeğine üç ayrı ülkede bulunduğum dönemler oldu. Sabah otel odasında uyanıp hangi ülkede olduğumu, hangi dili konuşacağımı hatırlayamadığım çılgın günler yaşadım. Havayolları ve otel çalışanlarıyla akraba gibi oldum. 

Bu dönemlerde onlarca ülkenin sigorta ve diğer sektör yöneticileri ile yüzlerce toplantı yaptık ve proje geliştirdik, çoğunu uygulayabildik.  

Arkadaşlarım, birçok seyahatin sadece havaalanı-otel-ofis ziyareti olduğunu bilmeden bu seyahatleri çok kıskanıyorlardı. 

Gezdikçe dünyanın ne kadar renkli ve güzel olduğunu anlıyorsunuz ve bu harika dünyayı doğa düşmanlığı, savaşlar ve insan hakları ihlalleri ile çirkinleştirmeye çalışanlara tanık olmak, insanı bin kat daha üzüyor. 

Pandemi dönemi nasıl geçiyor?  Yemek pişiriyor musunuz? 

Pandemi döneminde, REMED şirketlerinde, sokağa çıkma yasağı dışında üst yönetim ofiste çalışmaya devam etti. Evde olduğum zamanlarda biriken kitaplara zaman ayırabildim. İzlemek isteyip vakit bulamadığım birkaç filmi doya doya izledim. Lise yıllarından beri durmadan çalışan bir insan olarak zorunlu da olsa bu molalar iyi geldi.  

Asistans sektöründe olmak, gece gündüz aranmayı ve dünyanın her tarafından insana yardım etmeyi gerektiriyor. Yani bizlerin, asistans insanlarının, hangi dönem olursa olsun her şeyi unutup kafa dinleme lüksümüz yok. Bu sektöre girmek isteyen gençleri de şimdiden uyarmış olayım. Koşulsuz insan sevgisi ve başkaları için özel zamanınızı feda etme özverisi olmadan bizim sektörde barınmak çok zor. 

 Yemek konusunda dünyanın en beceriksiz insanlarından biriyim. Yemek Sepeti, Getir Yemek gibi aplikasyonların gelirlerinin en önemli kısmı benden geliyor.  

Özgeçmiş ve tecrübelerinizi paylaşır mısınız? 

Ankara doğumluyum. Mardin ve Van baba ve anne tarafından memleketlerim. Galatasaray Lisesi ve ODTÜ İşletme sonrası Şark Hayat acenteler departmanında uzman olarak sigortacılığa başladım. Sonrasında değerli sigorta şirketlerinde Genel Müdür vekilliğine kadar uzanan bir iş yaşamım oldu. 1998’de Tur Assist genel Müdürlüğü ve EMEA bölgesi yöneticiliği ve yönetim kurulu üyeliği ile 20 yıl süren MAPFRE grubu sürecim başladı. Bu dönemde 60’a yakın ülkede çeşitli düzeylerde iş geliştirme şansım oldu. Otomotiv, sigorta ve sağlık sektörlerinde danışmanlık deneyimleri sonrasında Auto King’i CEO’su olarak çalıştım. 2018’de REMED ailesi beni kabul etti ve sevgili dostum Dr. Selçuk Tiftik ve harika bir ekiple beraber pırıl pırıl bir grubu yönetiyorum 

İki kızım var. Birincisi Talya, ikincisi kedim Chelsea.  

Başta sevgili dostum Can Kantar ve tüm ekibine çok teşekkür eder, sizlere , tüm sigorta ve asistans  sektörleri çalışanlarına sağlıklı günler dilerim.    

Bilgi için: Hikmet Akşehirlioğlu, Remed Assistance Pazarlama Müdürü – hikmet.aksehirlioglu@remed.com.tr (0212 371 0700)