Kira ve Yaşam Stresi Çalışanlarda Kaygıyı Artırdı

29 Ocak 2023

Şirketler, çalışan memnuniyetini sağlamak için her geçen gün çalışan destek programlarına daha çok önem veriyorlar. Dünyaca ünlü insan kaynakları ve sigorta danışmanlığı yapan bir firmanın yapmış olduğu Küresel Refah Anketi’nin sonuçlarına baktığımızda küresel çapta şirketlerin yüzde 82’si çalışan memnuniyetinin bir öncelik olduğunu düşünüyor.

Belirlenmiş bir çalışan memnuniyeti stratejisi doğrultusunda hareket eden şirketlerin, çalışan memnuniyetini sağlayarak daha verimli olduğunu görüyoruz. AVİTA olarak hizmet verdiğimiz firmaların çalışanlarının, 7 gün 24 saat olmak üzere Psikolojik Danışmanlık, Mevzuat Danışmanlığı, Tıbbi Bilgi, Yenidoğan Bakımı, Sağlıklı Beslenme, Bitki Bakım Danışmanlığı, Veteriner Danışmanlığı, TeknoDestek ve Genel Bilgi alanlarında yanlarındayız. Gerekli durumlarda danışanlarımıza yüz yüze psikolojik danışmanlık hizmetleri de sağlıyoruz. Her geçen gün hizmetlerimizi ve iş yapış şeklimizi modernize ederek çalışanların ihtiyaçlarına çok hızlı bir şekilde adapte oluyoruz.

2022 yılı 3. çeyrek verileriyle hazırlanan AVİTA Değerlendirme Raporu, çalışanların gündemiyle ilgili pek çok konuya ışık tutuyor. Raporda yer alan bilgilere göre çalışanların ve aile bireylerinin ‘Psikolojik Danışmanlık’ hizmeti alma ihtiyacı her geçen gün artıyor. 2021 yılının aynı döneminde AVİTA’ya ulaşanların yüzde 37’si bu hizmetten faydalanırken, güncellenen rapor bilgileri sonucunda bu oran yüzde 40 olarak gerçekleşti. Kadınlar en fazla psikolojik danışmanlık (yüzde 49) için AVİTA’yı ararken, erkekler en çok mevzuat danışmanlığı (yüzde 39) konusunda arama gerçekleştirdi.

Kira ve kiracılar arasında yaşanan problemler ve bu alanda değişen yasal mevzuatlarla ilgili olarak çalışanlar bilgi almak için AVİTA mevzuat danışmanlarına başvurdular. 2022 yılı 3. çeyrek raporuna göre mevzuat danışmanlığı alanların oranı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 7 artış göstererek yüzde 29’a yükseldi.

2022’nin 3. çeyreğinde en çok tercih edilen hizmetlerden biri de ‘Tıbbi Bilgi Danışmanlığı’ oldu. Tıbbi konularda desteğe ihtiyaç duyanların oranı yüzde 11 olurken, arayanlar en çok çocuk hastalıkları konusunda destek aldılar.

Raporda öne çıkan başlıklar…

•             Pazartesi, en fazla arama yapılan gün oldu.

•             Çalışanlar, en fazla telefon yoluyla (yüzde 81,6) AVİTA’ya ulaştı.

•             Çalışanlar en çok kendileriyle ilgili danışmanlık aldı.

•             Hizmet kullanımı önceki yıla göre yüzde 29 arttı.