“Kuşkusuz, bir zamanlar pazarlamanın kurumlar
için bir maliyet merkezi olduğu ve asıl sorumluluğunun yatırım getirisini en
üst düzeye çıkarmak olduğu bir dönem vardı. Karlılığın düştüğü zorlu
dönemlerde, genellikle kesintiye uğrayan ilk alanlardan biriydi.” diyen Hikmet
Nakilcioğlu, bununla birlikte, pandemi sırasında pazarlamanın dijital dönüşümün
itici gücü, müşteri yolculuğunun önemli bir lideri ve müşterinin sesi olarak
yükseldiğini belirtti. Pandemi sürecinde iş dünyasında yaşanan en önemli
değişikliğin, dijitalleşmenin hız kazanması ve yaygınlaşması olduğunun da
altını çizen Nakilcioğlu; “Dijitalleşme, salgınla beraber asistans sektörüne
büyük bir ivme ve dinamizm kazandırdı. Fiziksel ya da manuel yürüyen pek çok
süreç, zorunlu olarak dijitalleşti. Biz de Remed olarak değerlerimiz ve
stratejik hedeflerimiz arasında yer alan yenilikçilik ve dijitalleşme
kültürümüz doğrultusunda, pazarlama çalışmalarımızı önce pandemi, sonrasında da
yeni normal koşullarına göre yeniden şekillendirdik. Bu doğrultuda 3 alanı
önceliklendirdik; Mükemmel müşteri deneyimi oluşturmak, veriye dayalı
kişiselleştirilmiş etkileşim ve hedefleme sağlamak ve self-servis dijital
yetkinlikler sunmak.” dedi. Özellikle müşteri beklentilerinin değişmesinin
pazarlamadaki stratejileri de yönlendirdiğinden bahseden Nakilcioğlu, “Müşteri
beklentilerini anlamak için müşteri deneyiminin nasıl gerçekleştiğine dair
öyküyü iyi anlamamız gerekiyor.” diyerek, şunları kaydetti: “Remed olarak
müşterilerimizin sesini dinlemeye çok önem veriyoruz. Bu doğrultuda onların
öneri, yorum ve geri bildirimleri doğrultusunda sadece pazarlama
çalışmalarımızı değil, hizmetlerimizi ve iş yapış şeklimizi de yeniden
şekillendiriyoruz. Örnek vermek gerekirse; bütün paydaşlarımıza self-servis
dijital platformlar sunarak operasyondan raporlamaya, fatura takibinden hizmet
değerlendirmeye kadar bütün süreçlerini uçtan uca ve hızlı bir şekilde
yönetmelerini hedefliyoruz. Dijitalleşme süreçlerimizdeki odağımızı sadece
operasyonun online platformlara taşınmasıyla sınırlı tutmayarak, fiziksel veya
manuel yürüyen tüm iş süreçlerinin dijitalleşmesi için de çalışmalarımızı
kademeli olarak hayata geçiriyoruz. Bunu yaparken, müşterilerimizin ve
paydaşlarımızın daha kişiselleştirilmiş deneyimler yaşayabilmeleri için bütün
temas noktalarında sürekli iyileştirme ve geliştirme çalışmaları
gerçekleştiriyoruz.
“Kişiselleştirme bir taktik değil, deneyimin
kendisi” Kişiselleştirmenin bir taktik değil, deneyimin kendisi olduğunu
düşünüyorum; bu sebeple bütünsel olarak ele alınabilmemiz için
kişiselleştirmeyi tüm kanallarda ve temas noktalarında müşterinin deneyimine
entegre etmemiz gerekiyor. Bunu sağlamak için de müşteriye temas eden bütün
ekiplerin bilgilendirilmesi, konuyu sahiplenmesi ve desteklemesi oldukça
önemli. Biz de bu amaçla organize ettiğimiz düzenli eğitim ve bilgilendirme
toplantılarının yanı sıra, inovasyon atölye çalışmalarıyla da ekiplerimizi
destekliyor ve müşterilerimize katma değer sağlıyoruz.” “Müşteri beklentisini
anlayarak mükemmel müşteri deneyimine odaklanıyoruz” Nakilcioğlu, Remed’in
pazarlama alanındaki başarı sebeplerini ise şöyle sıraladı:
• Müşteri beklentisini anlayarak mükemmel
müşteri deneyimine odaklanmak
• Tüm kanallarda ve temas noktalarında müşteri
deneyimini kişiselleştirmek
• Global trendleri takip ederek hizmetlerimize
ve iş yapış şeklimize entegre etmek
• Değişen süreçler hakkında çalışanlarımıza ve
müşterilerimize yönelik eğitim ve bilgilendirme faaliyetleri gerçekleştirmek
2022’de gündemimize aldığımız trendler, 2023 yılında da odağımızda olacak
Remed’in 2023 yılında asistans sektöründe hangi trendleri takip edeceği hakkında
da bilgiler paylaşan Nakilcioğlu, şunları aktardı:
“Remed Assistance olarak, dünya çapında
150’den fazla bağımsız asistans şirketi, hizmet sağlayıcı ve muhabir şirketten
oluşan International Assistance Group (IAG)’un ana hissedarı ve çekirdek
üyesiyiz. IAG ile olan güçlü bağımız sayesinde, global trendleri yakından takip
ediyor ve üye şirketlerle knowhow paylaşımında bulunarak, iş birliği
çalışmaları gerçekleştiriyoruz.
2022’de gündemimize aldığımız trendler, 2023
yılında da odağımızda olacak.
•
Kurumsal sağlık ve çalışan destek programları, hibrit çalışma modeli ve
markaların bu alanları desteklemek için sağladığı araçlar ve hizmetler dahil
olmak üzere günümüz iş hayatında ortaya çıkan eğilimleri keşfetmek.
• Zihinsel ve duygusal sağlığın, tüketicilerin
sağlık ve zindeliğe olan ilgisini nasıl beslediğine, bunun modern iş dünyasında
nasıl ortaya çıktığına ve markaların bu alanda üstlendiği rolün önemine
odaklanmak.
• Tüketicilerin seyahat ederken aradıkları
deneyimler, teknolojinin seyahat deneyimine entegrasyonu ve tüketicilerin
seyahat planlarını kolaylaştırmak için kullandıkları uygulama ve hizmetler için
konaklama kategorisinde ortaya çıkan trendleri takip etmek.
• Baby Boomer kuşağının gelişen teknoloji,
sağlık ve zindelik gibi kategorilerdeki tutum ve davranışlarındaki yükselen
trendlerin ve markaların sağlıklı yaşlanma arayışındaki tüketicileri
desteklemek için nasıl çalıştıklarını incelemek. Pandeminin iş yapış şekline,
önceliklere ve dijitalleşmeye olan etkisi, diğer bütün alanlarda olduğu gibi
pazarlama alanında da pek çok yeni trendi beraberinde getirdi. Remed olarak her
şeyi aynı anda yapmaya çalışmak yerine, iş alanlarımız için yüksek potansiyele
sahip olabileceğini düşündüğümüz alanlara odaklanıyoruz. Ardından bu alanları
titizlikle deniyor, test ediyor ve ölçümlüyoruz. Geçen sene hayata geçirdiğimiz
müşteri yaşam döngüsü projemiz, bu trendleri hizmetlerimize ve iş yapış
şeklimize entegre edebilmek için önemli bir araç oldu. Bu projeyle
müşterilerimize daha çevik ve verimli hizmet ve süreçler sunarken, global bilgi
birikimimiz ve tecrübemizle katma değerli çalışmalar gerçekleştiriyoruz.”